SEO

אופטימיזציה היא תהליך שהופך אתר אינטרנט לידידותי יותר למנועי חיפוש וכתוצאה מכך מביא את אותו אתר למקומות דרוג גבוהים יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.

בדיוק כשם שהדרך הטובה ביותר לבנות בניין היא לעבוד על פי שרטוט מוכן מראש, הדרך הטובה ביותר לבצע אופטימיזציה היא לעבוד על פי תוכנית מוכנה ומפורטת עעל האפשר ובדיוק כפי שלכל בניין יד את השרטוט שלו כך לכל אתר יש תוכנית אופטימיזציה משלו המותאמת לצרכיו ויעדיו של האתר.

תוכנית האופטימיזציה צריכה בראש ובראשונה להכיל את היעדים, המטרות. מסע אופטימיזציה יכול להיות רחב או צר, מופעל על אתר שלם עם מאות מילות מפתח או על חלק מסוים באתר סביב מילה אחת, לא משנה מה היעד הוא חייב להיות מוגדר היטב כבר מהתחלה – קנה מידה, נושא ראשי, מה קיים ומה צריך ליצור וכו'. לאחר שמטרות האופטימיזציה הוגדרו יש להכנס עוד רמה אחת פנימה ולהתרכז במילות המפתח. אופטימזציה טובה חייבת לפעול סביב מילות מפתח בדוקות, יש לבחון אילו מילות מפתח יביאו תנועה לאתר, מה היא מידת התחרותיות שיש על כל מילה / ביטוי, האם יש טעם ומשאבים להתחרות על אותן מילים ברמת תחרותיות גבוה, מחקר מעמיק אודות מילות המפתח ורמת התחוריות שלהן חושפת לא מעט מידע חיוני על התחרות הכללית בענף המדובר, על השחקנים המרכזיים והמשאבים שעומדים לרשותם ועוד לא מעט מידע חיוני שיכול לקדם את האופטימיזציה. במידה ויש גבר תוכן קיים יש לבחון אותו מחדש, למקד אותו סביב מילות המפתח הרלוונטיות ולהרחיב אותו במידת האפשר כך שיענה בצורה האופטימלית ביותר גם על צרכיו של משתמש הקצה וגם על היעדים שניקבעו במסגרת תוכנית האופטימיזציה. הערכות ושינויים דומים יש לכרוך דם בכל מה שקשור לנושאים הטכניים יותר כגון בעיות שרת, קידוד נכון ועוד.

מעבר לישומי אופטימיזציה בתוך האתר יש להתייחב לאופטימיזציה מחוץ לאתר – כיצד האתר יקודם, יפורסם, יופץ וישווק באופן שיסייע לתהליך האופטימזציה, כלומר יעודד אתרים אחרים לפרסם קישורים אליו, לדבר על האתר ולהמליץ עליו. אופטימיזציה מחוץ לאתר היא עולם שלם של התעסקות עם רשתות חברתיות, בלוגים, ספריות מכוונות, הודעות לעיתונות ועוד, מסע אופטימיזציה מלא לא יכול להתקיים בלי השלב הזה ומצד שני על השלבים עד עכשיו הם עבודת הכנה שבלעדיה אי אפשר לקדם את האתר.

תהליך האופטימיזציה למעזה מעולם לא ניגמר, תמיד אפשר וצריך לייצר תוכן יותר מעודכן, למצוא עוד מקומות לפרסם בהם, מילות מפתח טובות יותר וכו'.

אודות המחבר

Avatar
השארת תגובה