Close

פברואר 8, 2020

פרסום וקידום אתרים בגוגל

גוגל הוא ללא ספק מנוע החיפוש הפופולאי ביותר ברשת נכון להיום. כל אחד מאין סוף האתרים ברשת מחפש לזכות בחסדו של גוגל, ישנן לא מעט דרכים ליצור פרסום וקידום אתרים בגוגל המתפצלות לשני אפיקים מרכזיים – קידום אתרים אורגני וקידום אתרים בתשלום.

קידום אתרים בתשלום – גוגל מציע מערכת קישורים ממומנים (PPC), הקישורים מופיעים בחלק העליון של דפי התוצאות ובצד. מערכת הניהול של קידום אתרים בתשלום נקראת "גוגל אדוורד" ודרכה ניתן לשלוט במיקום הקישורים. כל קישטר עולה בהתאם למילת חיפוש מוגדרת מראש ולמחיר המוצע עבור כל מישתמש שלוחץ על הקישור. ניהול ואופטימיזציה של מסע קידום שכזה דומה בדרך מסוימת לאופן בו מתנהלת הבורסה, המחירים נקבעים בייחס לתחרות כמו גם ביחס לאופטימיזציה של האתר עצמו. חלק חיוני וחשוב במיוחד בקידום אתרים ממומן הוא מחקר מילות המפתח, פרסום וקידום אתרים בגוגל יכול לעלות לא מעט כסף ועל כן חשוב לדעת בדיוק כמה כשאי ורצוי להוציא על כל מילה בדרך שתהפוך את ההוצאה להכנסה. אין טעם להציע סכומים גבוהים עבור מילים לא רלוונטיות או לחילופין להתעלם ממילות המפתח המרכזיות בקמפיין קידום האתרים.

קידום אתרים אורגני – קידום אתרים אורגני, בניגוד לקידום אתרים בתשלום מתחיל אומנם ממערכת יחסית ברורה של דברים שיש לבצע אבל מעבר לאותה רשימה כל מה שקשור לפרסום וקידום אתרים בגוגל פתוח לפרשנויות רבות כשלכל חברת קידום אתרים יש את הדרך שלה להגיע למקומות הגבוהים הדפי התוצאות. קידום אתרים אורגני מתחיל בעבודת מחקר מקיפה ביותר על כל הפרמטרים האפשריים, מתחרים, קהל יעד, הנושא המרכזי וכל מה שאפשר להפיק ממנו מידע. לאחר המחקר יש ליישם את הממצאים על האתר עצמו ולבנות אתר "ידידותי למנועי חיפוש" כלומר לבנות אותו במסגרת התקנות של קוד נכון, תוכן מקצועי ורלוונטי, ניווט ברור וכו' ובמקביל לדאוג שהאתר ייצור חווית גלישה טובה לקהל היעד שלו וידר אליו בשפה הנהוגה בתחום מבחינה וויזואלית ותכנית. המהלך שני השלבים הללו יש להתרכז במילות מפתח קבועות מראש ולבנות סביבן ובעזרתן. הופעתן של מילות המפתח מסבירות לגולשים ובעיקר למנועי החיפוש, מה טיבעו של האתר, במה הוא עוסק ועבור איזה ערכי חיפוש יש להציג אותו. בשלב הבא של קידום אתרים אורגני אמורה להעשות בניה של נוכחות ברשת, כלומר הפצת קישורים לאתר בכל אתר רלוונטי.מנועי החיפוש סופרים קישורים שכאלה כהצבעות אמון שמזכה את האתר בעליה בדרוג. קידטם אתרים אורגני הוא תהליך ארוך טווח ודינמי במיוחד הדורש ממקדמי האתרים להשאר תמיד עם יד על הדופק.

פרסום וקידום אתרים בגוגל יכול ליצור תנועה עצומה לאתר במידה והוא נעשה כמו שצריך. לא תמיד יש צורך להפעיל את שני אפיקי הקידום ולעיתים הדבר הכרחי. חשוב להתיעץ עם אנשי מקצוע לפני שניגשים למשימה.

דילוג לתוכן