כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בכל מערך קידום אתרים מקצועי. אומנות ומדע הכתיבה השיווקית כולל כתיבה אסטרטגית של מילים המקדמות את האדם, מוצר, עסק, דעה, רעיון או כל דבר אחר סביבו סובב האתר עם כוונה מרכזית לגרום לקורא לנקוט בפעולה כלשהי. אם אתה מחפש למכור משהו או לייצר תנועה בדרך כזו או אחרת יש לייצר סיפור טוב שתופס את תשומת ליבו של הקורא, מתחבר אליו וגורם לו לייצר תגובה. כל זאת מבלי לשכוח לדבר גם אל מנועי החיפוש בדרך המובנת להם בכדי ליצור קידום אתרים ולהביר את האתר המדובר לדרוגים גבוהים בתוצאות דפי החיפוש. בדומה לכתיבה שיווקית מחוץ לרשת גם בכתיבה שיווקית מכוונת ישנן מספר מילות מפתח סביבן נבנה הקמפיין, בעולם האינטרנטי המילים הללו נקראות מילות מפתח ועליהן להראות נוכחות גבוה יחסית כך שגם קהל הגולשים וגם מנועי החיפוש יזהו אותן עם התוכן של האתר. לא לחינם חוזרים ומצהירים כל הגורואים של כתיבה שיווקית ברשת כי כתיבה שיווקית טובה, כזו שתשיג דרוגים גבוהים במנועי החיפוש השונים היא למעשה כתיבה שיווקית המכוונת לקהל היעד הפוטנציאלי של האתר.

אם כן, כתיבה שיווקית טובה משווקת את המסר של האתר במילים הנכונות ביותר לאותו ז'אנר אבל בנוסף לכך, בכדי להשיג נקודות נוספות גם בעיני משתמשי הקצה החוזרים וגם בעיני הסורקים של מנועי החיפוש, עליה להיות מקצועית, מעודכנת ומתעדכנת. אם בעבר די היה לדחוף את מילות המפתח פעמים רבות מבלי לקשור ביניהן בצורה יותר מידי הגיונית ולהשאיר את הטקסט הנ"ל למשך תקופות ארוכות כיום טכניקה שכזוו של כתיבה שיווקית לא רק שלא תקדם את האתר היא עלולה למעשה לפגום בסיכויו להגיע לאיזה דרוג מכובד ואף לגרום לסיווגו כזבל בעיני הגולשים כמו גם בעיני מנועי החיפוש מה שיגרום להתעלמות טוטאלית של שניהם.

אמינותו של הטקסט, כמות מילות המפתח המופיעות בו, האופן והמיקום בו מופיעות אותן מילות מפתח, קצב העידכון של הטקסט ועוד לא מעט משתנים נכנסים כיום לכל כתיב שיווקית לרשת. הרף עלה וכפי הנראה ימשיך לעלות יחד עם השיפורים הטכנולוגיים באלגוריתם של מנועי החיפוש כמו גם עליית הרף של קהל הגולשים שכבר משתמש ברשת תקופה נכבדת יחסית לשנים בו הרשת הייתה דבר חדשני וכל דבר בה "עבר".

אודות המחבר

Avatar
השארת תגובה