קידום אתרים ברשת

בניגוד למספר שנים אחורה, קשה מאד למצוא היום עסק מכובד שלא מתחזק אתר אינטנרט. המגזר העיסקי היה בין הראשונים שהבין את הפוטנציאל האדיר של הרשת ויכולתה לחשוף מוצר או שרות מסוים לאין סוף משתמשים ולהגדיל את נתח המכירות במחיר אפסי ביחס לרווח הפוטנציאלי.

אבל קידום עסקים באינטנרט לא מסתכם בבניית אתר. כאמור, לכולם יש אתר וכולם מתחרים על אותם צרכנים ובכל זאת עסקים מסוימים מדווחים על תנועה עצומה בעוד עסקים אחרים בוהים באתר ולא מבינים מה לא בסדר. קידום עסקים ברשת הוא הרבה מעבר לבניית אתר וגם האתר הכי חדיש בעולם לא יכול לחולל תנועה מעצם הנוכחות שלו. מרוץ על ליבו של הגולש עובר קודם כל דרך מנועי החיפוש. מנועי החיפוש הם מקור המידע הפופולרי ביותר ברשת והם אלו שמתווכים בין המידע לבין המשתמשים, ביום ממוצע מריצים מנועי החיפוש מליוני חיפושי מידע עבור הקהל שלהם ורובם ככולם מחפשים להציג בפני אותו גולש את מקור המידע הרלוונטי ביותר עבור מונח החיפוש שלו, רלוונטיות האתר נקבעת בעזרת אלגוריתם סודי בעזרתו מסננים ומקטלגים מנועי החיפוש את המידע העצום שפזור ברשת ועל בסיס אותו סיווג הם בוחרים מתי ובאיזה דרוג להראות אתר כזה או אחר.

תוצאות החיפוש הם אפיק מהותי למינוף תנועה אל אתר מסוים ועל כן קידום עסקים באינטרנט מתרכז בעיקר ביצירת מערכת יחסים ידידותית עם מנועי החיפוש ולכוון אותם בעזרת טכניקות שונות של קידום אתרים לסיווג נכון של האתר. במילים פשוטות, קידום אתרים הוא התהליך שיכול להביא את האתר אל המקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש ולהציל אותו מלהקבר אי שם בין מאות דפי התוצאות שאף אחד כמעט אף פעם לא מגיע אליהם. מיקום גבוה בתוצאות החיפוש מבטיח באופן וודאי עליה משמעותית בתנועה אל האתר, באופן כמעט אינסטינקטיבי אנחנו כגולשים נוטים ללחוץ על הקישור הראשון שמוצע לנו ולא להמשיך לנבור, עד כדי כך שגם במצבים בהם אותו אתר אינו רלוונטי סביר להניח שנחפש מונח חדש ולא נחזור לאותו דף תוצאות בשביל ללחוץ על הקישור השני.

יש שיאמרו כי עסק שלא קיים בדף הראשון עבור מונח החיפוש הרלוונטי עבורו כאילו לא קיים כלל, יש תאוריות גמישות יותר שמכלילות גם את הדף השני, על כל מקרה חשיבותו של קידום עסקים באינטרנט היא עצומה.

אודות המחבר

Avatar
השארת תגובה