קידום ממומן בגוגל

פרסום בגוגל - בסך הכל מודעה עם כמה מילים...?

יחסית, בתיאוריה זה נכון בצורה מדויקת – כמה מילים שמחברות לאתר המפורסם ואנחנו משלמים בצורה ההגיונית ביותר, כסף לכל קליק. מה שאומר שאם אנחנו רוצים להעלות פרסום בגוגל בצורה קלה אנחנו רק נרשמים, כמה דקות של בירוקרטיה אינטרנטית ואנחנו באוויר אבל נשאלת השאלה באם זה כזה קל למה יש אנשי מקצוע לדבר שכזה?

הסיבה היא פשוטה, גם פרסום של שלט ברחוב צריך לדעת איך, איפה ומתי. פרסום בגוגל הפך עם הזמן למשהו הרבה יותר מכמה טפסים, פרסום בגוגל מוכיח את עצמו מחדש מול הלקוח וכמובן אל מול הגולשים, כאשר אנחנו מעלים קמפיין בגוגל זהו אינה רק מודעה אלא מודעה איכותית! אחרת לא רק שהגולשים יכירו בביזיון אלא גם גוגל ומשם לא ייתן לגולשים לקבל את המודעות ה"לא איכותיות" אז איך הופכים פרסום בגוגל כושל לפרסום מכוון למטרה בצורה נכונה? כמה פרמטרים חשובים:

  • רלוונטיות:

    יש לזכור שכל ביטוי שהיינו רוצים להופיע בו ברשת החיפוש של גוגל חייב להיות קשור בצורה זו או אחרת לאתר שאנחנו מפרסמים, העובדה שאנחנו עוסקים בנושא קידום אתרים בגוגל יכולה להיות קשורה בצורה סמנטית לבניית אתרים אבל לא יכולה להיות קשורה בשום צורה למכונות קפה, ואני לא סתם מקצין. רעיון ההקצנה מגיעה לשם הבנת התהליך בצורה נכונה, למרות שאנחנו מודעים לפעמים שישנם ביטויים עם המון חיפושים אך עם כמות מפרסמים פחותה אנחנו היינו רוצים להופיע שם אבל אם הקמנו פרסום בגוגל משמע שאנחנו מחפשים לקוחות רלוונטיים בלבד! אין צורך להופיע בתוצאות על כל ביטוי רק כי זה "אפשרי" גוגל מזהה מודעות לא רלוונטיות וגורם להם להופיע בעמודים האחרונים וגרוע מכל – לשלם יותר מכל אחד משום שאינו רלוונטי

  • תוכן:

    לרוב פרסום בגוגל מעביר את הגולשים לעמוד נחיתה כזה או אחר, לרוב – זה כזה: עמוד פלאש, טופס יצירת קשר, כמה מילים טובות על הלקוח עם כמה מילים טובות יותר על העסק ומשם הדרך קצרה לכיסו של הגולש אבל העניין הוא שבגלל שעמודי נחיתה הינם פלאשיים, גוגל לא מבין (לא קורא קבצי פלאש) מה אנחנו רוצים לפרסם בקמפיין ולא מזהה רלוונטיות אמיתית / איכותית ומשם אנחנו חוזרים חלילה לסעיף הראשון
    פתרון מהיר: להכניס תכני HTML ואף שניים, שלושה משפטים לתמצת את העיקרון של המודעה למען קוראי HTML כמו גוגל

  • איכות ואמינות:

    אחד הפרמטרים החשובים במודעות פרסום בגוגל הינם האמינות, כלומר – באם אנחנו כתבנו (ורובנו אכן כתבנו כך) שהמוצר שלנו זול ב50% ואנחנו טוענים שיש את המוצר הנ"ל אצלינו ב100 שקלים, חלה עלינו חובת ההוכחה במודעה עצמה (או לפחות 2 קליקים מעמוד הנחיתה ע"פ הנחיות גוגל)
    אין טעם לשקר ואין טעם לזלזל בגולשים שלנו (ובטח שלא בגוגל) כתבו רק מה שנכון ואם תוכלו גם תוכיחו, תבינו: ככל שהמודעה שלנו תהיה איכותית יותר בכל הקשור בנושא פרסום בגוגל, כך גוגל ייתן לנו את הקרדיט להופיע גבוה יותר ואף לשלם פחות מהמתחרים!

השאלה הנחרצת: איך זה שאני לא מצליח לקדם את האתר שלי??

 

תתפלאו (או לא) לגלות שיש יותר מידי חברת קידום אתרים בגוגל ואף עסקים עצמאיים אשר מנסים לקדם את האתר שלהם על עשרות ביטויים שונים אשר אמורים לקדם את אותו העמוד (לרוב עמוד הבית) העניין הוא לא רק שזה פסול מבחינת גוגל אלא גם פסול מבחינת ההיגיון – אין שום עמוד אחד אשר באמת מכיל רלוונטי לעשרות ביטויים לא משנה כמה "קרובים" מבחינת סמנטיקה.

ביטויי מפתח אמורים להיות ממוקדי מטרה, כלומר להתמקד בכל עמוד עם ביטוי או שניים בצורה המוגזמת, הסיבה פשוטה עד מאוד – אם אני בעל אתר אשר עוסק ב"אינדקס עסקים" מין הסתם שלא אנסה לקדם את האתר על מיליון ביטויים שונים כמו "אינסטלטורים", "נגרים", "חנויות פרחים…" וכד'. האתר כולו אכן מכיל רשימות בעלי מקצוע אבל לא באמת כולם נמצאים בעמוד הבית (ואם כן זו בעיה אחרת שנתמודד איתה בפוסט אחר). עיקרון קידום אתרים פשוט מאוד – לקדם עמוד בשל המומחיות שבו בענף, כלומר באם האתר כולו עוסק בשיפוצים זה מובן אבל את עמוד הבית נקדם תחת הביטוי הכללי והמבוקש ביותר בהקשר לתחום לדוגמא "שיפוצים", ביטוי עם נפח חיפושים מרשים של כמה וכמה אלפי חיפושים בחודש ואת העמודים הפנימיים של האתר נקדם תחת ביטויים רלוונטייים אך ממוקדים לדוגמא "עבודות גבס", ניצור עמוד באתר אשר יהיה תחת השם "עבודות גבס" ושם נראה דוגמאות של העבודות שלנו בגבס, טלפון למחלקת עבודות גבס של החברה וכן הלאה.

 

קידום אתרים – למען הגולשים ולא למען הזחלנים!

כל מקדם היום חושב אלף פעם לפני שמבצע שינוי באתר רק משום שאולי גוגל לא "יאהבו" את השינוי או אולי גוגל לא ייתן את הקרדיט המגיע לצורת קידום הזו, העניין הוא שגוגל נותן עדיפות קודם למשתמשים, קודם כל הוא יצר אלגוריתמים רבים ושונים על פי דעת הרוב, על פי החלטות של גולשים שונים. לדוגמא, ישנו סיגנל של גוגל אשר אומר באם הBounce Rate של האתר גבוה האתר יאבד את המיקום שלו (בצורה קלילה אבל עדיין..) כלומר באם גולשים רבים מידי נכנסו לאתר ויצאו במהירות רבה מידי כלומר (מן ההיגיון גם כמובן) שהאתר לא רלוונטי לתחומו או לא מעניין מספיק בשביל להופיע ברשימת התוצאות הראשונות.

כל מומחה קידום אתרים יסביר לכם שאופי תהליך הקידום שלכם לאתר אמור להיות זהה לצורה שבה אתם מבקרים אתרים, בין אם זה מבחינת חווית משתמש ובין אם זה בצורת גולש מגוגל, כלומר אל תנסו לרמות אף אחד – מניסיון אוכל להגיד לכם שאם האתר שלכם מעניין או יותר מזה – שווה ערך גבוה לביטוי המבוקש שלכם – הוא יגיע (כמעט) לבד למקומו הנכון והמגיע לו.